sobota, 1 stycznia 2000

Teksty - Cała Kupa Zeszytów...

Erredupizer - Cała Kupa Zeszytów i Jeden Rolnik Który Myślał Że To Nawóz

1. This is Sparta
2. Tejrezjasz Wypierdalator
3. Co Mnie Gryzie
4. Reticullum Endoplazmatyczne
5. Babian
6. Rolnik
7. Atmosfera
8. Verzweiflung

Kreditsy:
Ad - gitara prowadząca (1,2,3,4), wokal prowadzący (5,6), wokal pomocniczy (7), perkusja (7,8)
Krzych - wokal prowadzący (1,2,3,4,8), perkusja (1,2,3,4), klawisze (5)
Muma - gitara rytmiczna (1,2,3,4,6), wokal prowadzący (7), wokal pomocniczy (5,8), perkusja (5,6), klawisze (8)


1. THIS IS SPARTA
(tekst: książka do historii)
(muzyka: Ad, Muma)

This is madness
Madness...
This is madness
Madness?
Madness
Madness?
Maaaaaadness
Madness?
Madness
Madness? This is... Sparta!

Na przełomie XII i XII wieku przed naszą erą
Kraina na południu Półwyspu Pelonopeskiego zwana Lakonią
Została podbita przez Dorów
Wzieli oni w niewolę miejscową ludność
Która od tej pory uprawiała ich grunty
Następnie pięć wiejskich gmin doryckich w Lakonii
Zjednoczyło się tworząc polis spartańską

Sparta
Sparta
Madness? This is Sparta!
Madness? This is Sparta!

Według legendy twórcą ustroju Sparty
Nazywanej również Lacedamonem
Był prawodawca Likurg
Starożytni Spartanie wyobrażali sobie
Że ułożył on prawo spartańskie
Nie ulega jednak wątpliwości że ustrój polis
Ukształtował się ewolucyjnie w ciągu paru stuleci

Sparta
Sparta
Madness? This is Sparta!
Sparta
Sparta
Madness? This is Sparta!

Szczegóły tej ewolucji nie są znane
Państwo spartańskie było monarchią
Na jej czele stało dwóch dziedzicznych królów
Instytucja podwójnego królestwa czyniła ustrój Sparty
Zjawiskiem zupełnie wyjątkowym na tle innych polis greckich
Królowie sprawowali kult religijny
Rozsądzali niektóre sprawy
I przede wszystkim w czasie wojny dowodzili armią spartańską
Ponadto wchodzili w skład geruzji 30-osobowej rady staszych
Która strzegła praw lacedamońskich i pełniła rolę sądu
Najprawdopodobniej najwyższą władze mieli
W Sparcie eforowie pięciu najwyższych urzędników
W czasie pokoju to oni kierowali polityką polis
Gerontów i eforów wybierała przez aklamację
Apella czyli zgromadzenie obywatelskie

Sparta
Sparta
Madness? This is Sparta!
Sparta
Sparta

Madness x4
Madness? This is Sparta!
Sparta x5
Spartaaaaaaaaaaa

Sparta x3
This is madness
Madness x9
This... is... Sparta...

2. TEJREZJASZ WYPIERDALATOR
(tekst: książka do polskiego)
(muzyka: Ad, Muma)

Tejrezjasz Wypierdalator x3

Tragedia
To utwór przeznaczony na scenę
Który przedstawia nieprzezwyciężalny konflikt
Między dążeniami jakiejś wybitnej osoby
A siłami wyższymi bogami losem prawem moralnością

Prowadzący do nieuchronnej klęski bohatera
Czyli katastrofy
Tragedie antyczne
Czerpały tematy niemal wyłącznie z mitów

Tejrezjasz Wypierdalator x4

W greckich tragediach
Niezwykle ważną rolę odgrywa przeznaczenie
Losy bohaterów są z góry zdeterminowane
Przez tajemniczą siłę która kieruje ich zyciem
Przeznaczenia nie da się pokonać
Można mu jednak ulec w sposób godny lub niegodny
O godną klęskę w zmaganiach z przeznaczeniem
Walczą właśnie tragiczni bohaterowie

Tejrezjasz Wypierdalator x2

Tejrezjasz
Wypierdalator
Tejrezjasz
Tejrezjasz
Wypierdalator
Wypierdalator

(solo)

Aaaaaaargh

Na bohaterze greckiej tragedii
Ciąży wina tragiczna hamartia
Bowiem błędnie oceniając sytuację
Sam na siebie ściąga on klęskę
Na przykład Edyp chce uniknąć klęski
Ale nieświadomie postępuje zgodnie z wyrokami bogów

Wedle słynnego dzieła Arystotelesa Poetyka
Tragedia wzbudza u widzów utożsamiających się z bohaterem współczucie oraz strach
I przez to uwalnia ich od tych odczuć
Stan ten nazywa się z grecka katharsis oczyszczenie

Tejrezjasz Wypierdalator x3
Tejrezjasz Wypierdalator przyjdzie po ciebie
Przyjdzie po ciebie
Po ciebie
Przyjdzie po ciebie
Wypierdalator
Wypierdalator
Wypierdalator

Przyjdzie po ciebie
Tejrezjasz Wypierdalator x8


 3. CO MNIE GRYZIE
(tekst: Nonsensopedia)
(muzyka: Ad, Muma)
 

Zło! Jedziemy!

Gryzie mnie że kradniesz w Biedronce
Gryzie mnie że nie masz swojego starego
Gryzie mnie że jesteś cieciem
Gryzie mnie że nie masz laptopa
Gryzie mnie że jesteś cyklop
Gryzie mnie że zawsze masz fazę
Gryzie mnie że zaprzęgasz psa w siodło
Gryzie mnie że nie masz samochodu

Co mnie gryzie?
Co mnie gryzie?
Co mnie gryzie?
Gryziesz mnie ty!

Gryzie mnie że masz wała
Gryzie mnie że jesteś rower
Gryzie mnie że pocinasz w Tibię
Gryzie mnie że nie jesz kartofli
Gryzie mnie że czytasz Bravo
Gryzie mnie że zbierasz znaczki
Gryzie mnie że jesteś kaloryfer
Gryzie mnie że dajesz światło

Co mnie gryzie?
Co mnie gryzie?
Gryziesz mnie ty!

Aaaaa!

Gryzie mnie że nadajesz w Roxy FM
Gryzie mnie że stoisz o piątej rano pod warzywniakiem
Gryzie mnie że przemierzasz szuwary
Gryzie mnie że malujesz płot pachami
Gryzie mnie że jesteś serwisantem Škody
Gryzie mnie że przegrałeś w Jumanji
Gryzie mnie że zbierasz grzyby w Mario Bros
Gryzie mnie że nagrywasz w Nero na dyskietki

Co mnie gryzie?
Co mnie gryzie?
Co mnie gryzie?
Gryziesz mnie ty!

Co mnie gryzie?
Co mnie gryzie?
Co mnie gryzie?
Gryziesz mnie ty!

Gryziesz mnie ty!

Aaaa!


 4. RETICULLUM ENDOPLAZMATYCZNE
(tekst: książka do biologii)
(muzyka: Ad, Muma)

 To jest badzo zła piosenka
Od bardzo złego zespołu
Reticullum endoplazmatyczne

Aaaaa!
Aaaaa!
Aaaaa!
Reticullum endoplazmatyczne!

Aparat Golgiego składa się z
Ułożonych jeden na drugim
Okrągłych spłaszczonych woreczków
Każdy z nich ma zamkniętą błoną
Plazmatyczną przestrzeń wewnętrzną
W której znajdują się różne substancje chemiczne
Aparat Golgiego służy do modyfikowania
Pakowania oraz kierowania białek
Do ostatecznych miejsc przeznaczenia

Aaaaa!
Reticullum endoplazmatyczne
Reticullum endoplazmatyczne
Reticullum endoplazmatyczne
Endoplazmatyczne

Por w otoczce jądrowej
To otwór przez który wnętrze jądra
Kontaktuje się z cytoplazmą
Do jądra wpadają nukleotydy i niektóre białka
A wydostają się rybosomy
Oraz cząsteczki kwasów nukleonowych
Przenoszące informację genetyczną do cytoplazmy

Reticullum endoplazmatyczne
Endoplazmatyczne
Reticullum endoplazmatyczne
Reticullum x8
Endoplazmatyczne x3


5. BABIAN
(tekst: książka do matematyki)
(muzyka: Krzych)

Seria podręczników do matematyki
Wydawnictwa "Nowa Era"
Adresowana jest do uczniów liceów
Ogólnokształcących, profilowanych i techników

Podręczniki są przeznaczone
Do kształtowania zawrówno w zakresie podstawowym
Jak i rozszerzonym

Każdy temat zawiera wyjaśnienie
Niezbędnych pojęć, przykłady
Ćwiczenia i dużą liczbę zestawów
Zadań bybybybybybybyby odpowiednim symbolem

To jest piosenka dla Babiana
Dla Babiana to jest piosenka
To jest piosenka dla Babiana
Dla Babiana to jest piosenka

Wszystkie podręczniki będą zawierać dużą
Liczbę zadań których rozwiązanie
Pomoże sprostać wymaganiom
Egzaminacyjnym

Liczba godzin przeznaczona na naukę
Matematyki zarówno w zakresie podstawowym
Jak i rozszerzonym może byyyyć
Różna w różnych szkołach

W związku z tym żółtym paskiem na marginesie
Oznaczono te fragmenty podręcznika
Których ewentualne pominięcie
Nie powinno zakłócać dalszego toku kształcenia

Tematy obowiązujące
W zakresie rozszerzonym oznaczono gwiazdką
Informacja że materiał znajduje
Się na płycie, SOLO!

(keyboard solo)

Jedziesz, jedziesz!

To jest piosenka dla Babiana
Dla Babiana piosenka, dla Babiana
To jest piosenka dla Babiana
Dla Babiana to jest piosenka

To jest piosenka dla Babiana
Dla Babiana to jest piosenka
To jest piosenka dla Babiana
Dla Babiana to jebhleeee

To jest piosenka dla Babiana
Dla Babiana to jest piosenka
To jest piosenka dla Babiana
Dla Babiana to jest piosenka

To jest piosenka dla Babiana
Dla Babiana to jest piosenka
To jest piosenka dla Babiana
Dla Babiana to jest piosenka

To jest piosenka dla Babia-nana
Dla Babiana to jest piosenka
To jest piosenka dla Babia-nana
Dla Babiana to jest piosenka

To jest piosenka dla Babiana-nanana
To jest piosenka dla Babiana-nanana
To jest piosenka dla Babiaaaaana
Lalala lalala lalala laaaaa la

Blghaaa jest piosenka dla Bhglaaaiaiaia
Bghlaalalalalala Bhuuulalala
To jest piosenka dla Bhlabianana
La la la la la laaaaaaaaa


 6. ROLNIK
(tekst: Ani Mru Mru)
(muzyka: Ad, Muma) 

Żeby człowiek był syty
Musi bardzo dużo mięsa jeść
Ale mnie się robić nie chce
Bo do miasta wyjechała cała wieś

I tak protestuję
Więcej nic nie wyhoduję
Jestem rolnik, rolnik
Rolnik sam w dolinie
Rolnik, rolnik
Rolnik sam w dolinie
 


 7. ATMOSFERA
(tekst: Agnieszka Osiecka & Muma)
(muzyka: Muma)

Deszcze niespokojne
Potargały sad
A my na tej wojnie
Ładnych pare lat

Do domu wrócimy
W piecu napalimy
Nakarmimy psa
Przed nocą zdążymy
Tylko zwycięzymy
A to ważna gra

Szumi szumi lasek
Szumi szumi lasek
Szumi szumi szumi lasek

Szumi szumi lasek
Szumi szumi lasek
Szumi szumi szumi lasek

Szumi szumi lasek
Szumi szumi lasek
I wykrzywił się kutasek

Szumi szumi lasek
Szumi szumi lasek
A (..........)

Szumi szumi lasek
Szumi szumi lasek
Szumi szumi szumi lasek

Szumi szumi lasek
Szumi szumi lasek
Szumi szumi szumi lasek

A to specjalnie dla pana szuuuuumiącego Ryszarda!

Bhgruauaa!


8. VERZWEIFLUNG
(tekst: kserówka z niemieckiego)
(muzyka: Muma)

(Tego tekstu niestety nie udało się odzyskać. Przepraszamy. Może kiedyś.)

Brak komentarzy: